مصاحبه آرشیو خبر ها
یووه بدون رونالدو؟ یوونتوس صاحبِ ابدی فوتبال ایتالیا است

یووه بدون رونالدو؟ یوونتوس صاحبِ ابدی فوتبال ایتالیا است

 

می‌گویند شبیه‌ترین چیز به شوت‌های سهمگین او، گلوله‌های اسلحه هستند؛ شلیك چه با پاهای او باشد و چه با یك كلت كمری هر دو یك ویژگی مشترك دارند: مرگبار. سلطان بلامنازع سهمگین‌ترین شوت‌های تاریخ سری آ و یكی از بهترین‌های آرژانتین در دهه 90 در گفتگو با یكی از برنامه‌های شبكه تلویزیونی Rai به تمجید از سیاه و سفید پوشان تورین پرداخته و بانوی پیر را پادشاه ابدی فوتبال ایتالیا خطاب كرده است.

 

گابریل باتیستوتای 49 ساله در گفتگو با برنامه La Domenica Sportiva با اشاره به همراهی همیشگی دردِ پای ناشی از مصدومیت‌هایِ دوران فوتبالش، گذری به دوران حضورش در فوتبال ایتالیا و اظهار نظری كوتاه در خصوص باشگاه یوونتوس كرد.

 

باتی‎‌‌گل در بخش‌هایی از این مصاحبه با اشاره به عدم پیوستنش به بانوی پیر در زمان حضور در فوتبال ایتالیا، عنوان كرد:

 

وقتی در ایتالیا بازی می‌كردم، پیشنهادات فراوانی از باشگاه‌های بزرگ (از جمله یووه) داشتم اما شخصاً عاشق چالش‌های دشوار بودم. دوست داشتم در تیم‌هایی بازی كنم كه برای پیروزی همیشه در حال سخت‌ترین تلاش‌ها و جنگیدن‌ها هستند؛ مثل فیورنتینا، رم و حتی اینتر!

 

مهاجم سابق تیم ملی آرژانتین در ادامه فوتبال ایتالیا را دارای ویژگی‌هایی متفاوت نسبت به سایر كشورهای دنیا دانست و افزود:

 

فوتبال ایتالیا شاید برای خیلی‌ها خسته‌كننده به نظر بیاید اما در حقیقت به شدت تاكتیكی است و هر سلیقه‌ای آن‌ را درك نخواهد كرد.

 

 

وی همچنین با اشاره به قدرت بلامنازع یووه در فوتبالِ ایتالیا خاطرنشان كرد:

 

در فوتبال این كشور یوونتوس تا همیشه یك مدعی ابدی است؛ آنها یكی از سرسخت‌ترین باشگاه‌های فوتبال در جهان هستند. یوونتوس آنقدر باشگاه بزرگی است كه حتی بدون ستاره‌ای مثل كریستیانو رونالدو نیز قادر به فتح لیگ قهرمانان اروپا بود. حالا با پیوستن او به جمع بیانكونری‌ها آنها جز در اوج بودن و كسب بهترین عناوین را نخواهند پذیرفت.

 

او در پاسخ به سوال معروف «رونالدو یا مسی؟ » ضمن برشمردن ویژگی‌های انكارناپذیر هموطنش، رونالدو را انتخاب كرد و بیان كرد:

 

بر خلاف مسی كه تنها در زمین فوتبال یك فرمانده تمام عیار است؛ رونالدو هم در زمینِ بازی و هم در خارج از آن یك شخصیت استثنایی و كاریزماتیك است.

 

گابریل عمر باتیستوتا، ستاره سابق تیم ملی آرژانتین و مهاجم فراموش نشدنی بنفش‌های فیورنتینا در دهه 90 میلادی، پس از خداحافظی از فوتبال در سال 2005، بیشتر تمركزش را به دلیل دردهای به یادگار مانده از دوران فوتبالش به استراحت گذرانده و به آموزش فوتبال به جوانان و حضور در برخی از برنامه‌های تلویزیونی به عنوان كارشناس بسنده كرده است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: